جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس پیش‌بینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احتمال بروز موج جدید کرونا در فارس وجود دارد که اگر مردم رعایت نکنند دچار مشکل جدی می‌شویم.
کد خبر: ۸۶۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسمپور شنبه با اشاره به ارتباط تصویری امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با ستاد ملی با حضور استاندار فارس افزود: پیش‌بینی وزارت بهداشت این است که استان‌هایی مانند فارس بروز موج جدیدی از ویروس کرونا را داشته باشند.
وی ادامه داد: آمار تعداد مبتلایان به کرونا در فارس رو به افزایش است که احتمال بروز موج جدیدی وجود دارد لذا تاکید می‌کنیم مردم به صورت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
معاون استاندار فارس از رسانه ها و فعالان فضای مجازی خواست تا در زمینه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی لازم در زمینه لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی به مردم اقدام کنند.
قاسمپور افزود: اگر فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم رعایت نشود و مردم از ترددهای غیرضرور خودداری نکنند، استان فارس دچار مشکل جدی می شود.
وی بیان کرد: مردم همچنان از رفت و آمدها و ترددهای غیرضرور خودداری و حتما از ماسک استفاده کنند.

ورود بدون ماسک به دستگاه های اجرایی فارس ممنوع است


وی با اشاره به ممنوعیت ورود بدون ماسک به دستگاه های اجرایی استان فارس بیان کرد: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، استفاده از ماسک در ورود به دستگاه‌های اجرایی استان الزامی است و هم کارکنان و هم ارباب رجوع باید به این مورد توجه لازم را داشته باشند.

استفاده از ماسک در مترو الزامی است


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: همچنین استفاده از ماسک در مترو الزامی است و شهرداری شیراز تکلیف دارد نظارت لازم را در این زمینه داشته باشد.
قاسمپور افزود: در صورتی که افراد بدون ماسک وارد مترو شوند و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، مجبور هستیم مترو را تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: سلامت مردم برای ما مهم است و برای حفظ سلامت مردم و به خاطر اینکه دچار مشکلات و چالش‌های جدید نشویم مجبور هستیم محدودیت‌ها و سخت گیری‌هایی را ابلاغ کنیم.

کمترین میزان بستری در کل کشور مربوط به فارس است


معاون استاندار فارس گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان فارس تاکنون کمترین بستری را در کل کشور داشته است.
قاسمپور افزود: این وضعیت نتیجه برنامه‌ریزی‌ها، تدابیر اتخاذ شده و همدلی موجود بین تمام بخش‌های استان است.
وی ادامه داد: از این به بعد ممکن است موج جدید شیوع ویروس کرونا شروع شود لذا رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید مدنظر همگان باشد چرا که در صورت رعایت نشدن، در دو الی سه هفته آینده واقعا دچار مشکل می‌شویم.

امتحانات و آزمون‌های دانشگاه های فارس باید مجازی برگزار شود


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: براساس تصمیم این ستاد دانشگاه‌های استان باید تمام امتحانات و آزمون‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند و از برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری خودداری شود.

اعمال تدابیر سختگیرانه در شهرستان‌های جهرم، لارستان، اوز، خنج و گراش


قاسمپور همچنین به اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین بستری بیماران مبتلا به کرونا را دارند، افزود: شهرستان‌های جهرم، لارستان، اوز، خنج و گراش باید تدابیر سخت گیرانه‌تری را اعمال کنند.
وی بیان کرد: براساس تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی به مدت ۲ هفته در این شهرستان ها اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: کنترل ورودی و خروجی‌ها مثل طرح فاصله گذاری اجتماعی باید در این شهرستان‌ها اجرا شوند، نه اینکه مسیرها مسدود و ممنوعیت ورود اعمال شود اما کنترل های لازم صورت بگیرد.
معاون استاندار فارس گفت: اگر مردم رعایت نکنند، مشابه استان های بحرانی کشور می‌شویم لذا درخواست ما از مردم این است که فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت گذشته حفظ شود.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، موج دوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار